21 Şubat 2013 Perşembe

OSCAR TAHMİNLERİ 2013




 
Oscar filmlerini tanıttığımız uzun bir dönemin sonuna geldik.Şimdi kenara çekilip bekleme zamanı çünkü büyük gün geldi çattı.Pazarı Pazartesi’ye bağlayan gece Oscarlar sahibini bulacak.Ben de son bir yazı ile töreni beklemeye başlayacağım.Nefeslerin tutulacağı gece ile ilgili tahminlerim için geniş bir dosya hazırladım diyebilirim.

Özellikle bu senenin daha farklı olacağını belirtmeliyim.Akademi verdiği ve vermediği adaylıklar ile değişmeye başladığını, ezberleri bozduğunu tescillemiş oldu artık.Yeni üyeleri ile birlikte geçmişteki imajını yeniden şekillendirmeye çalıştığı sonucunu çıkardım ben.Bu durum da ileride çok daha zevkli törenler izleyeceğimizin kanıtı gibi.Yeni tarzlarına alışmam biraz zaman alacak, öyle görünüyor.

Bu seneki törenin önceki yıllardan farklı olan diğer bir yönü ise ödüllerin belli eserlerde toplanmayack olması.Mümkün olduğunca farklı yapımlara dağılacaklar.Geceden öyle 5 ödülle ayrılan bir filme rastlamayacağız.Bu da törenin heyecanını ve rekabet dozunu yüksek tutmasına neden olacak.Son yılların en çekişmeli ve kaliteli töreni kesinlikle bu.

Yazıya yaptığım bu kısa (!) girişten sonra artık tahminlerimi sıralayabilirim.

 
 

EN İYİ FİLM


Gecenin en prestijli ve en son verilen ödülüyle başlayalım.Buraya kadar verilen diğer ödüllerden bazıları bu dalın galibinin habercisi olarak kabul edilmiştir yıllardır.Nedir bu dallar:


  • En İyi Yönetmen
  • En İyi Kurgu

Şimdi bunlardan da yararlanarak fikir yürütelim.Argo bu dalda şu ana kadar en çok ön plana çıkan yapım oldu.Tüm ödül törenlerinden eksiksiz bir şekilde “En İyi Film” ödülünü alarak ayrıldı.Hiçbir dala bakmadan zaten Argo’nun bir kaç adım önde olduğu ortada.”En İyi Kurgu” dalına geldiğimizde yine Argo’nun avantajlı olduğunu görüyoruz.”Kurgu’yu alırsa en iyi filmi de alır” dememiz gerekirken geçen sene bu tabu yıkıldı.Akademi The Artist’i en iyi film yaparken kurguyu The Girl With The Dragon Tattoo’ya gönderdi.Ancak bu sene de böyle bir sürpriz olacak diyemeyiz.

“En İyi Yönetmen”e baktığımızda ise yine şapa oturuyoruz çünkü Akademi Ben Affleck’i bu dalda aday göstermedi.Kulakları da az çınlamadı değil hani.Böyle bir durumla karşılaşınca ben de küçük bir araştıma yaptım.84 yıllık Oscar tarihinde sadece 3 film “En İyi Yönetmen” ödülün almadan en iyi film olmayı başarabilmiş.Eğer Argo tüm bunlara rağmen ödülü alırsa tarihe de geçecek.

Ancak Argo bu ödülü almalı mı ? Bununla ilgili Akademi’nin bu zamana kadarki en iyi film kriterlerine göz atmamız lazım.Nedir bunlar:

 
  • Farklı bir tarza, hikayeye, senaryoya sahip olmalı
  • Hikaye derin işlenmeli, karakterlerin içi dolmalı
  • Mesaj vermeli, felsefesi olmalı

Akademi en iyi filmlerini genelde bu kriterlere göre seçiyor.Ben hiç istisnaya rastlamadım henüz.Ancak Argo’ya baktığımızda bunların hiçbirine tamamen sahip olmadığını görüyoruz.Çok derin bir hikaye, bir anlatım yok.Mesaj verme gibi bir kaygı gütmüyor, olanı anlatıyor.Farklı da bir hikaye değil.Argo’nun herkesi cezbeden yanları nefes kesen temposu, muhteşem kurgusu ve ABD’nin politik zaferini işaret etmesi.İşte Argo bu özelliklerden kazanacaksa kazanacak.Kazanırsa da bir çok ezberi bozacak.

Yukarıda saydığım tüm özellikleri barındıran tek bir film var:Life of Pi.Ancak yapım nedense kendini sevdiremedi gitti.Beklediğim ilgiyi görmedi.İzlediğim ilk günden itibaren en büyük favorim oldu ancak her geçen gün parıltısı biraz daha söndü.Kendini bir türlü beğendiremedi.Büyük bir istekle hala Life of Pi alsın istiyorum ancak çok zor bir ihtimal bu.

Dediğim özelliklerin çoğuna uyan diğer bir film de Lincoln ancak onda da konuyu çekici taraflar eksik kalmış.Yeterli propagandayı yapamadı da diyebiliriz kendisi için.İyi bir reklam kampanyası yürütülseydi belki daha iyi bir performans sergileyebilirdi.Bir çok kişinin yanıp tutuştuğu Silver Linings Playbook’u ise 2 sene öncesinin The Social Network’ü olarak görüyorum.Akademi’nin tarz değişikliğini gösteren bir seçim oldu ancak kendisinin şansı az diye düşünüyorumDaha derin yapımların olduğu yerde romantik komedi tarzı bir işe ödül gitmeyebilir.Diğer filmlerinse şansı yok denecek kadar az bu dalda.Yeri gelmişken The Master’ı da konuşmak gerek.Bu dalda nasıl yok anlamak mümkün değil.Tam Akademi’nin tarzı olan bir işken dışarıda kaldı.Üzüldüğümü söylemeliyim.

Sonuç olarak Argo bu dalın galibi olacak gibi görünüyor.


Kim Kazanacak : Argo

Gönlümden Geçen : Life of Pi




 

EN İYİ YÖNETMEN


Öncelikle Ben Affleck’in burada olmaması gerçekten ayıp.Çok güçlü bir filmin yönetmenini buraya taşımayarak tarihe geçti Akademi.Üyelere teessüflerimi sunuyorum.Bu sitemden sonra gelelim reel duruma.Steven Spielberg hayranlığımı ayrı bir tarafa koyarak baktığımda bile üstat ağır basıyor.Lincoln’de yine o muhteşem sahne dokunuşlarını görmek güzeldi.Bu adamın dönem filmlerini izlemek gerçekten büyük keyif.Lincoln yazımda da belirttiğim gibi en çok oyuncuları izleyici ile tek başına bıraktığı sahnelere tav oldum diyebilirim.Haneke’den bir şey beklemek hayalperestlik olur.Bu dalda Spielberg’i sadece Life of Pi’nin yönetmeni Ang Lee’nin zorlayabileceğini düşünüyorum.He, sürpriz olabilir mi ? Olabilir.Olursa da bu Ang Lee’den gelir.

 

Kim Kazanacak : Steven Spielberg (Lincoln)

Gönlümden Geçen : Steven Spielberg (Lincoln)




 

EN İYİ ERKEK OYUNCU


Çok sevdiğim büyük oyuncu Daniel Day-Lewis Lincoln’de yine şahane bir iş çıkarmış ancak Joaquin Phoenix The Master’da gerçekten sınırları zorlamış.Kendisini izlerken bir an olsun bile gözlerimi ayırmadığımı itiraf etmeliyim.The Master filmi de etkileyiciliğini Phoenix sayesinde katlamış.Bu senenin en çarpıcı oyunculuk performansı açık ara Phoenix’e ait.Ancak kendisi BAFTA ve Altın Küre’de ödülü Lewis’e kaptırınca Oscar için şansı azaldı.Yapılan yorumlar da Lewis’in elini iyice güçlendirmiş durumda.Bu ikilinin ardından en beğendiğim performans Bradley Cooper’ınki oldu.Hugh Jackman Les Misérables’da çok farklı bir oyunculuk çıkarmamış.Rakipleriyle yarışma şansı yok.The Sessions’daki rolüyle John Hawkes bu dalda aday olmalıydı diye düşünüyorum.Emmanuelle Riva benzer bir rol ile Amour’da aday gösterilirken kendisi unutuldu.Denzel Washington’un yerine gayet yer alabilirmiş bu dalda.

Özetlersem bin kere Joaquin Phoenix demek isterdim ancak ödül Daniel Day-Lewis’e gidecek.Phoenix bu oyunculuğu ile Oscar alamaz ise hayatı bir kez daha sorgular diye düşünüyorum.Kendisinin muazzam performansına yazık olacak.

 

Kim Kazanacak : Daniel Day-Lewis (Lincoln)

Gönlümden Geçen : Joaquin Phoenix (The Master)




 

EN İYİ KADIN OYUNCU


Karar vermekte çok zorlandığım 3 daldan biri “En İyi Kadın Oyuncu” dalı.Burada mücadele iki kişi arasında geçecek:Emmanulle Riva ve Jennifer Lawrence.Riva Amour’da felç geçirmiş bir kadının fiziksel ve ruhsal çöküntüsü muhteşem yansıttı izleyiciye.O durumdaki bir insanın yaşayabileceği her şeyi canlandırdı.Jennifer Lawrence ise Silver Linings Playbook’ta çılgın bir karakter yaratıp herkesi kendine hayran bıraktı.Bu performanslardan dolayı yaşadığımız ikilemi daha da destekleyen karşıt iki teoriyi paylaşmak istiyorum:

Teori 1 : Akademi Silver Linings Playbook’a 4 oyunculuk dalında da adaylık verdi.Bu, filme ödül vereceğini gösteren bir işaret olabilir.4 dalın arasında en kuvvetli olduğu yer de burası.Burada da alamazsa belki geceyi ödülsüz kapatabilir.O zaman ödül Lawrence’a gider.

Teori 2 : Riva Oscar tarihinin aday gösterilen en yaşlı oyuncusu.Bu sefer alamazsa bir daha alamaz.Lawrence daha genç, bu şansı sonra da yakalayabilir.Riva performansı ile hepimizi güzel de ağlattı zaten.O zaman ödül Riva’ya gider.

Lawrence Altın Küre ve SAG’de bu daldaki ödülleri kaptı ancak rakipleri arasında Riva yoktu.Riva ile aynı dalda sadece BAFTA’da yarıştı ve burada gülen taraf Riva oldu.Bunu da belirtelim.

Çok düşündüm taşındım ve Emmanulle Riva’nın beni daha çok etkilediğine karar verdim.O yüzden yanılma ihtimalim olsa da ödül ona gider diyorum.Son anda Quvenzhané Wallis ile ilgili bir şeyler yazmak istiyorum.Beasts of the Southern Wild’da çok büyük iş çıkaran küçük oyuncuyu gerçekten tebrik etmek lazım.Bu kadar genç yaşta hem de bağımsız bir film ile Oscar’a aday gösterilmek muazzam bir başarı.İnşallah önü açık olur da ilerler.


Kim Kazanacak : Emmanulle Riva (Amour)

Gönlümden Geçen : Emmanulle Riva (Amour)




 
 

EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU


Tahmin yapmanın en zor olduğu dala geldik.Christoph Waltz, Tommy Lee Jones ve Robert De Niro arasında kıyasıya bir mücadele yaşanacak burada.3 ismin ayrı ayrı nasıl bir performans gösterdiklerine değinmeyeceğim, zaten film incelemelerimde bunları ayrıntılı olarak yazdım.Burada biraz mantık yürütmek istiyorum.

Altın Küre ve BAFTA’da Christoph Waltz, Jones ile kapıştı ve ikisinde de gülen taraf oldu.De Niro 2 ödülde de yer almadı.SAG ödüllerinde ise Jones ile De Niro karşılaştı, Jones kazandı.Burada da Waltz aday değildi.Düz mantık yaparsak söyle bir durum ortaya çıkıyor:

“Jones De Niro’ya, Waltz da Jones’a üstünlük sağladı.O zaman bu dalda Waltz kazanır.”

Tabi ki böyle bir mantıkla tahmin yapmayacağım ancak performans olarak da Waltz’ın bir adım önde olduğu su götürmez.Çekindiğim tek şey Akademi’nin 2010’da Inglourious Basterds’le kendisine Oscar vermiş olması.Bu kadar kısa süre içerisinde Waltz’a bir daha ödül verilir mi, işte bu soru işareti.Bu bilinmezlik tahmini zorlaştırsa da kalbim Waltz diyor.Yanılma ihtimalim yüksek bu dalda.

 

Kim Kazanacak : Christoph Waltz (Django Unchained)

Gönlümden Geçen : Christoph Waltz (Django Unchained)




 
 

EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU


Diğer oyunculuk dallarının aksine en rahat tahmini burada yapıyorum.Anne Hathaway bu dalda tek başına.Les Misérables’daki kısacık rolünde gösterdiği performans unutulmazlar arasına girdi.Katıldığı tüm törenlerdeki ödülleri de topladı zaten.Burada başka birini düşünmek hayalden öteye gitmez.Yalnız Sally Field için üzülüyorum.Lincoln’deki başarılı performansı boşa gidecek.Başka bir zaman olsaydı bu dalın en büyük adayı olup ödülü kapardı muhtemelen.

 

Kim Kazanacak : Anne Hathaway (Les Misérables)

Gönlümden Geçen : Anne Hathaway (Les Misérables)




 

EN İYİ UYARLAMA SENARYO


Karar vermek bu dalda da zor.Öncelikle gönlümden geçenin Beasts of the Southern Wild olduğunu söyleyeyim.Bir tiyatro oyunundan uyarlanan bu bağımsız filmin senaryosu beni çok etkiledi.Farklı bir dala ait eser çok etkileyici ve derin bir biçimde işlenmiş.Ancak burada ödül alma ihtimalinin çok çok az olduğu ortada.Alırsa Oscar tarihinin en büyük sürprizlerinden biri olur ve beni çok sevindirir.

Gerçekçi düşündüğümde 2 film öne çıkıyor gözümde:Lincoln ve Silver Linings Playbook.Tony Kushner’in Lincoln’deki senaryosu müthiş detaylı ve içerik olarak zengin.İnce elenip sık dokunulmuş olduğundan sevdiğim tarzda.David O. Russell’ın Silver Linings Playbook’una ait senaryo ise çok zekice hazırlanmış.Filmin farklı bir romantik komedi olmasında çok büyük katkısı var.İzleyicilerin olumlu tepkisi de Silver Linings Playbook’u güçlendiriyor bu dalda.Ödül ikisinden birine gidecek fakat hangisine gidecek kestirmek çok güç.Her şey olabilir.Genel yorumların aksine Argo’nun rakiplerine oranla daha zayıf olduğunu düşünüyorum.

Çok zor da olsa bana daha yakın gelen Lincoln yönünde seçim yapıyorum.Yanılma ihtimalimin belki de en yüksek olduğu dal bu.

 

Kim Kazanacak : Lincoln (Tony Kushner)

Gönlümden Geçen : Beasts of the Southern Wild (Benh Zeitlin ve Lucy Alibar)




 

 

EN İYİ ÖZGÜN SENARYO


Açık ara Django Unchained.Diğer senaryolar Tarantino’nunkine yaklaşamaz bile.Fazla söze gerek yok.


Kim Kazanacak : Django Unchained (Quentin Tarantino)

Gönlümden Geçen : Django Unchained (Quentin Tarantino)




 
 

EN İYİ KURGU


En iyi filmi belirleyen 2 daldan diğerine geldik.Akademi geçen sene bize sağlam bir sürpriz yapmış, ödülü The Artist yerine The Girl With The Dragon Tattoo’ya vermişti.Bu sene aynı tarz bir sürpriz yaşamayız bence.Affleck’i yönetmen dalında aday göstermeyen Akademi, bunun da etkisiyle ödülü Argo’ya gönderecek.Ayrıca Argo’nun en iyi film olmasını sağlayacak en önemli özelliklerinden biri sağlam kurgusu.BAFTA’da kurgu dalından zaferle ayrılan Argo, burada da galip gelen yapım olacak.Ona en çok yaklaşabilecek film Zero Dark Thirty bence.


Kim Kazanacak : Argo

Gönlümden Geçen : Argo




 

EN İYİ GÖRÜNTÜ YÖNETİMİ


En kolay tahmin yapabileceğimiz dallardan biri.Geçen sene de böyle diyordum, fena yanıldım.Kesin The Tree of Life alır dediğim ödül Hugo’ya gitmişti.Kurgu dalında söylediğim gibi bu sene burada da sürpriz yaşamayacağız.Life of Pi rahat alır.


Kim Kazanacak : Life of Pi

Gönlümden Geçen : Life of Pi




 

EN İYİ PRODÜKSİYON TASARIMI


Yıllarca “En İyi Sanat Yönetimi” adı altında verilen ödülün yeni ismi bu.Yine 2 yapımın kapışacağı bir dal.Ödül Anne Karenina ya da Les Misérables’a gidecek.Les Misérables’ın stilize edilmiş Avrupa tarzıyla yarattığı ortamlar insanı Anna Karenina’nın tiyatro dekorlarıyla oluşturduğu atmosferden daha çok etkiliyor.Les Misérables’ın bu anlamda prodüksiyon tasarımına daha çok odaklandığını düşünüyorum.Anna Karenina kostüm tarafına daha çok eğilmiş.Bir adım önde olan Les Misérables ödülü alacak gibi.

 

Kim Kazanacak : Les Misérables

Gönlümden Geçen : Les Misérables




 

EN İYİ KOSTÜM TASARIMI


“En İyi Prodüksiyon Tasarımı”nda olduğu gibi burada da Anna Karenina ve Les Misérables arasında çekişme yaşanacak.Les Misérables’ın kostümleri dönemin tarzını çok güzel yansıtıyor ancak daha fazlasını sunmuyor.Anna Karenina’da ise büyüleyici tasarımlar var.Dönemin abartılı şaşası karakterler üzerine muhteşem dokunmuş.Hepsi gerçekten göz alıcı.Bu artıları nedeniyle kostüm dalında Anna Karenina Les Misérables’i alt eder diyorum.


Kim Kazanacak : Anna Karenina

Gönlümden Geçen : Anna Karenina




 
 

EN İYİ ÖZGÜN MÜZİK


Mychael Danna ile Life of Pi’nin önde olduğu bir dal.Kendisinin filmin atmosferini destekleyen çok sağlam bir iş çıkarttığını düşünüyorum.Anna Karenina’daki çalışmalarıyla Dario Marianelli de bu dalın güçlü adaylarından.Life of Pi yerine ödül oraya da gidebilir.Üstat John Williams’a ise bu yıl da ödül çıkmaz.Sonuç olarak Life of Pi bir adım önde.


Kim Kazanacak : Life of Pi

Gönlümden Geçen : Life of Pi




 

EN İYİ ÖZGÜN ŞARKI


Çok konuşmaya gerek yok.Açık ara Skyfall.Adele şarkı ile müzik ödüllerini toplamaya devam ediyor.Oscar gecesinde Skyfall’u canlı söyleyecek.Söyledikten sonra da heykelciği kapacak.Life of Pi “Pi’s Lullaby” ile Skyfall’un en büyük rakibi olur.

 

Kim Kazanacak : Skyfall

Gönlümden Geçen : Skyfall






EN İYİ GÖRSEL EFEKT


Yine açık ara kazananın belli olduğu bir dal.Life of Pi’nin burada rakibi yok.Görselliğe dayalı 2 ödül de onun olacak.


Kim Kazanacak : Life of Pi

Gönlümden Geçen : Life of Pi






EN İYİ MAKYAJ & SAÇ TASARIMI


3 adayın yarışacağı dalda tamamen karakterlerin fiziksel tasarımına odaklı The Hobbit: An Unexpected Journey ağır basıyor.Hiçbir film onun kadar makyaj ağırlıklı olmadığından ödül kendisine gidecek.Saç tasarımlarını düşünürsek bu dalda Anna Karenina da yer alabilirdi aslında.


Kim Kazanacak : The Hobbit: An Unexpected Journey

Gönlümden Geçen : The Hobbit: An Unexpected Journey






EN İYİ SES KURGUSU


Bu daldaki ödül genel olarak büyük bütçeli ve aksiyon dolu filmlere gidiyor.Bu yüzden Skyfall ve Zero Dark Thirty rakiplerine oranla daha çok ön plana çıkıyor.İkisi arasında karar vermek zor.Yine birbirlerine zıt iki teorim var:

Teori 1 : Zero Dark Thirty ile aday olan Paul J. Ottosson, daha önce Hurt Locker ile 2 ayrı ses Oscar’ı almıştı.Aynı tarz filmle bir daha alamayabilir.Bu yüzden ödül Skyfall’a gider.

Teori 2 : Zero Dark Thirty burada da ödül alamazsa geceyi ödülsüz kapatabilir.ABD propagandası yapmış bir filmi ödülsüz göndermeyebilirler.Ayrıca Skyfall’daki Per Hallberg ve Karen Baker Landers, The Bourne Ultimatum ile Oscar’da ses ödülü almıştı.Bu yüzden ödül Zero Dark Thirty’e gider.

Biraz arada kalsam da Zero Dark Thirty’e ısınamadığım ve Skyfall’un daha iyi olduğunu düşündüğüm için Skyfall alır diyorum.


Kim Kazanacak : Skyfall

Gönlümden Geçen : Skyfall






EN İYİ SES MİKSAJI


Burada da 2 aday arasında kaldım.Biri Skyfall diğeri de Les Misérables.Skyfall’da birlikte çalışan Greg P. Russell (15 adaylık) ve Stuart Wilson (1 adaylık) daha önce bu dalda hiç ödül alamamışlar.Bu ödülsüzlük Skyfall’a bir avantaj getirebilir.Ancak Akademi müzikal türündeki bir yapıma ses ödülü vermeden göndermez.Skyfall’u ses kurgusunda ödüle yakın gördüğümden o dal Skyfall’a giderse miksaj da Les Misérables’a gider diye düşünüyorum.O yüzden tercihim Les Misérables.


Kim Kazanacak : Les Misérables

Gönlümden Geçen : Les Misérables






YABANCI DİLDE EN İYİ FİLM


Bu dalda gerçekten çok özgün eserler vardı.Özellikle Norveç yapımı Kon-Tiki ile Kanada yapımı Rebelle’i (War Witch) çok beğendim.Ancak burada Amour çok ama çok ağır basmakta.Sadece bu dalda değil, ana dallarda da Oscar’a aday gösterilmesi ne denli güçlü bir eser olduğunu ortaya koyuyor zaten.Ezici bir şekilde ödül Amour’a gidecek.Haneke için sevindiğimiz bir dal bulduk en azından.

 

Kim Kazanacak : Amour (Avusturya)

Gönlümden Geçen : Amour (Avusturya)





 

EN İYİ ANİMASYON


Adaylardan Frankenweenie, Brave ve Wrack-It Ralph’i izleyebildim.Wrack-It Ralph PGA’da ödül aldı ancak ben kendisini çok beğenmedim açıkçası.Frankenweenie ve Brave arasında ise Frankenweenie’ye daha yakın hissediyorum kendimi.Brave BAFTA’da Frankenweenie’ye üstünlük sağladı ancak orada da Wrack-It Ralph yoktu.Diğer iki adaya oranla daha avantajsız gibi gözükse de Frankenweenie’den yana kullanıyorum tercihimi.


Kim Kazanacak : Frankenweenie

Gönlümden Geçen : Frankenweenie





 

EN İYİ BELGESEL


Hiçbir fikrimin olmadığı bir dal.Tamamen önceki ödüllere bakarak karar verdim.Hem BAFTA’dan hem de PGA’dan ödülle dönen Searching For Sugar Man bu ödülü alabilir.


Kim Kazanacak : Searching For Sugar Man

Gönlümden Geçen : Searching For Sugar Man

 

Tahminlerimin özet listesini de yazayım:

 

En İyi Film: Argo
En İyi Yönetmen: Steven Spielberg (Lincoln)
En İyi Erkek Oyuncu: Daniel Day-Lewis (Lincoln)
En İyi Kadın Oyuncu: Emmanulle Riva (Amour)
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: Christoph Waltz (Django Unchained)
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Anne Hathaway (Les Misérables)
En İyi Uyarlama Senaryo: Lincoln
En İyi Özgün Senaryo: Django Unchained
En İyi Kurgu: Argo
En İyi Görüntü Yönetimi: Life of Pi
En İyi Prodüksiyon Tasarımı: Les Misérables
En İyi Kostüm Tasarımı: Anne Karenina
En İyi Özgün Müzik: Life of Pi
En İyi Özgün Şarkı: Skyfall
En İyi Görsel Efekt: Life of Pi
En İyi Makyaj & Saç Tasarımı: The Hobbit: An Unexpected Journey
En İyi Ses Kurgusu: Skyfall
En İyi Ses Miksajı: Les Misérables
Yabancı Dilde En İyi Film: Amour
En İyi Animasyon: Frankenweenie
En İyi Belgesel: Searching For Sugar Man

 
Yapımların kaçar ödül aldığına bakalım:


Lincoln: 3 ödül (12 adaylık)
Les Misérables: 3 ödül (8 adaylık)
Life of Pi: 3 ödül (11 adaylık)
Argo: 2 ödül (7 adaylık)
Amour: 2 ödül (5 adaylık)
Django Unchained: 2 ödül (5 adaylık)
Skyfall: 2 ödül (5 adaylık)
Anna Karenina: 1 ödül (4 adaylık)
The Hobbit: An Unexpected Journey: 1 ödül (3 adaylık)

 

Tahminlerime baktığımda yazının başında söylediğim gibi ödüllerin bir çok yapıma dağıldığını görüyorum.Tahminler tutar tutmaz ayrı konu ancak bu dağınık görüntü değişmeyecek.

Benim tahminlerime göre Lincoln, Les Misérables ve Life of Pi geceyi 3 ödülle lider kapatıyorlar.Silver Linings Playbook ve Zero Dark Thirty’e ise hiç ödül çıkaramadım.Bu bazı tahminlerimde yanılabileceğimi işaret ediyor olabilir.Göreceğiz.

Tören öncesi son yazımı da tamamlamış durumdayım.Merakla Pazar gecesini bekliyorum şimdi.Oscar sonrası tahminlerimle gerçek sonuçları karşılaştıracağım “Ne Dedim, Ne Oldu” dosyasında görüşmek üzere.Bol ödüllü bir Oscar töreni diliyorum herkese.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder