25 Şubat 2013 Pazartesi

85. OSCAR ÖDÜLLERİ : NE DEDİK, NE OLDU


 
 
 
Dün gece yapılan son yılların en çekişmeli ve heyecanlı Oscar Ödül Töreni ile altın heykelcikler sahiplerini buldu.Birkaç sürprizin dışında beklenen sonuçlar elde edildi.Blogumda yaptığım tahminlerde 21 dalın 15’inde isabet sağladım, 6’sında yanıldım.Kısaca geceden çıkan sonuçları özetleyelim.

 


 


EN İYİ FİLM


 

Ne Dedim : Argo

Ne Oldu : Argo

Beklenen oldu.Argo bu ödülü kaptı.

 

EN İYİ YÖNETMEN



Ne Dedim : Steven Spielberg (Lincoln)

Ne Oldu : Ang Lee (Life of Pi)

Gecedeki en büyük sürprizin yaşandığı daldı.Çoğu kişi benim gibi Steven Spielberg adını bekliyordu fakat ödül Life of Pi’nin yönetmeni Ang Lee’ye gitti.Tahmin yazımda bu dalda sürprizin yaşanabileceğini, yaşanırsa da bunu Ang Lee’nin başaracağını söylemiştim.Nitekim öyle oldu.Bir Life of Pi hayranı olarak çok fazla sevindim.

 

EN İYİ ERKEK OYUNCU



Ne Dedim : Daniel Day-Lewis (Lincoln)

Ne Oldu : Daniel Day-Lewis (Lincoln)

Daniel Day-Lewis’in galibiyeti garanti gibiydi.Yanılmadık.

 

EN İYİ KADIN OYUNCU


 

Ne Dedim : Emmanulle Riva (Amour)

Ne Oldu : Jennifer Lawrence (Silver Linings Playbook)

2 oyuncu da şahane iş çıkarmıştı.Sonucu tahmin etmek zordu.Lawrence ismi ağır bassa da tercihimi Riva’dan yana kullanmıştım.4 oyunculuk dalında da aday olan Silver Linings Playbook’a buradan bir ödül gidecekti.Akademi bu ödülü Lawrence’a vererek filmi de eli boş göndermemiş oldu.

 

EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU



Ne Dedim : Christoph Waltz (Django Unchained)

Ne Oldu : Christoph Waltz (Django Unchained)

Korktuğum bir dal olmasına rağmen tahmin tuttu.Waltz işi bitirdi.

 

EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU


 

Ne Dedim : Anne Hathaway (Les Misérables)

Ne Oldu : Anne Hathaway (Les Misérables)

Bu dalda da sürpriz yaşanmadı.Ödül açık ara farkla hak edene gitti.

 

EN İYİ UYARLAMA SENARYO



Ne Dedim : Lincoln (Tony Kushner)

Ne Oldu : Argo (Chris Terrio)

Yanıldığım ve hayal kırıklığı yaşadığım bir dal oldu.Argo’nunkinden çok daha kaliteli olan Lincoln’ün senaryosunun hakkı yendi.

 

EN İYİ ÖZGÜN SENARYO



Ne Dedim : Django Unchained (Quentin Tarantino)

Ne Oldu : Django Unchained (Quentin Tarantino)

Django Unchained’in rakibi yoktu.Beklenen oldu.

 

EN İYİ KURGU


 

Ne Dedim : Argo

Ne Oldu : Argo

Burada da sürpriz yoktu.Argo galip geldi.

 

EN İYİ GÖRÜNTÜ YÖNETİMİ



Ne Dedim : Life of Pi

Ne Oldu : Life of Pi

Garanti bir daldı.Sonuç belliydi.

 

EN İYİ PRODÜKSİYON TASARIMI



Ne Dedim : Les Misérables

Ne Oldu : Lincoln

Beklemediğim bir sonuç çıktı.Lincoln’ü hiç hesaba katmamıştım.Yanılırsam bile ödül Anna Karenina’ya gider diye düşünüyordum.Hiç öyle olmadı.

 

EN İYİ KOSTÜM TASARIMI



Ne Dedim : Anna Karenina

Ne Oldu : Anna Karenina

Şaşırmadığımız bir sonuçtu.Hak eden aldı.

 

EN İYİ ÖZGÜN MÜZİK



Ne Dedim : Life of Pi

Ne Oldu : Life of Pi

Life of Pi’nin zaferle ayrıldığı bir başka daldı.Sürpriz olmadı.

 

EN İYİ ÖZGÜN ŞARKI



Ne Dedim : Skyfall

Ne Oldu : Skyfall

Adele rahatça ödülü aldı.Canlı performansı şahaneydi.


EN İYİ GÖRSEL EFEKT



Ne Dedim : Life of Pi

Ne Oldu : Life of Pi

Life of Pi tek seçenekti.Şaşırtmadı.

 

EN İYİ MAKYAJ & SAÇ TASARIMI


 

Ne Dedim : The Hobbit: An Unexpected Journey

Ne Oldu : Les Misérables

Benim adıma biraz olsun sürpriz oldu.Les Misérables ikinci tercihimdi.Bu dalda The Hobbit: An Unexpected Journey'a kesin gözüyle bakıyordum.Yanıldım.

 

EN İYİ SES KURGUSU



Ne Dedim : Skyfall

Ne Oldu : Skyfall ve Zero Dark Thirty

Bu dalda ilginç bir sonuç yaşandı.Ödül 2 filme paylaştırıldı.Böylece büyük çekişme yaşayacak Skyfall ve Zero Dark Thirty geceden mutlu ayrıldılar.Ayrıca Akademi ZDT'nin gönlünü almış oldu.



EN İYİ SES MİKSAJI



Ne Dedim : Les Misérables

Ne Oldu : Les Misérables

Çoğu kişinin yanıldığı bir dalda doğru tahmin yaptım.Çok güzel oldu.

 
 

YABANCI DİLDE EN İYİ FİLM


 

Ne Dedim : Amour (Avusturya)

Ne Oldu : Amour (Avusturya)

Kimse tahmininde yanılmadı.Amour rahat kazandı.

 

EN İYİ ANİMASYON



Ne Dedim : Frankenweenie

Ne Oldu : Brave

Yanıldığım başka bir dal oldu Animasyon dalı.Şansı en zayıf gözüken ama çok beğendiğim Frankenweenie başarılı olamadı, ödül Brave’e gitti.Wrack-It Ralph almadığı için içim rahat en azından.



EN İYİ BELGESEL



Ne Dedim : Searching For Sugar Man

Ne Oldu : Searching For Sugar Man

Belgesel dalında da yanılmadım.Searching For Sugar Man diğer törenlerde olduğu gibi Oscar’da da güldü.

 

 

Oluşan sonuçların özeti şöyleydi:


En İyi Film: Argo
En İyi Yönetmen: Ang Lee (Life of Pi)
En İyi Erkek Oyuncu: Daniel Day-Lewis (Lincoln)
En İyi Kadın Oyuncu: Jennifer Lawrence (Silver Linings Playbook)
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: Christoph Waltz (Django Unchained)
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Anne Hathaway (Les Misérables)
En İyi Uyarlama Senaryo: Argo
En İyi Özgün Senaryo: Django Unchained
En İyi Kurgu: Argo
En İyi Görüntü Yönetimi: Life of Pi
En İyi Prodüksiyon Tasarımı: Lincoln
En İyi Kostüm Tasarımı: Anne Karenina
En İyi Özgün Müzik: Life of Pi
En İyi Özgün Şarkı: Skyfall
En İyi Görsel Efekt: Life of Pi
En İyi Makyaj & Saç Tasarımı: Les Misérables
En İyi Ses Kurgusu: Skyfall ve Zero Dark Thirty
En İyi Ses Miksajı: Les Misérables
Yabancı Dilde En İyi Film: Amour
En İyi Animasyon: Brave
En İyi Belgesel: Searching For Sugar Man
  

Yapımların kaçar ödül aldığına bakalım:
 

Life of Pi: 4 ödül (11 adaylık)
Argo: 3 ödül (7 adaylık)
Les Misérables: 3 ödül (8 adaylık)
Lincoln: 2 ödül (12 adaylık)
Django Unchained: 2 ödül (5 adaylık)
Skyfall: 2 ödül (5 adaylık)
Zero Dark Thirty: 1 ödül (5 adaylık)
Silver Linings Playbook: 1 ödül (8 adaylık)
Amour: 1 ödül (5 adaylık)
Anna Karenina: 1 ödül (4 adaylık)

 

Sonuçlara bakınca Life of Pi’nin 4 ödülle geceyi lider kapattığını görüyoruz.Bunlardan 3’ü teknik dal olsa da “En İyi Yönetmen” ödülü ilaç gibi geldi.Argo beklenildiği gibi en iyi film olarak geceden ayrılırken Lincoln biraz hayal kırıklığı yarattı.Onun dışında tahmin edilen sonuçlar yaşandı.Zaman zaman eğlenceli bir tören sunumu izlesek de genel olarak sıkıcı bir akış vardı.Hugh Jackman’ın sunduğu törenin kalitesi yakalanamıyor bir türlü.

Dün gece ile birlikte yoğun geçen Oscar dönemi sona erdi.Önümüzdeki sene bu kadar heyecanlı ve kaliteli bir tören yaşarmıyız bilemiyorum ancak şimdiden merakla beklenileceği kesin.Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 yorum:

  1. güzel paylaşım olmuş:)bloğunuzu takibe aldım:)banada beklerim:)

    YanıtlaSil