28 Mart 2013 Perşembe

AMERİKALI OLDBOY GELİYOR




Hollywood'un en sevmediğim huyu başka kıtalardaki yapımları remake yapmasıdır.Özellikle Uzakdoğu sinemasının eserlerini yeniden çekip katletmelerine gönlüm razı olmuyor.Bunun bir çok örneği sergilendi bu zamana kadar.Son kurbanları da sinema tarihin en iyi yapımlarından biri olan kült eser Oldeuboi olacak ne yazık ki.Her şeye eyvallah derdik ancak Oldeuboi'a dokunmayacaklardı.

2003 yılında G.Koreli yönetmen Chan-wook Park tarafından bir manga eserinden uyarlanarak çekilen Oldeuboi -bundan sonra Oldboy diyeceğim- ilk 10'umdaki filmlerden biridir.İnsanı derinden sarsan ve uzun süre yerine çivileyen çok nüfuz edici bir yapımdır kendileri (filmle alakalı daha önce yazdığım incelemeyi buradan okuyabilirsiniz.).Gönlümde ayrı yeri olan bu eserin adını Hollywood'la yanyana gördüğüm ilk an yıkıldığımı söylemeliyim.Böyle müthiş bir başyapıta sürülecek kara bir lekeyi bünyem nasıl kaldırır bilemiyorum.Filmi izlemeyi de düşünmüyorum açıkçası.Önyargının kralını yapıyorum belki ama orijinaline tapan biri için de yapılmayacak gibi değil.

Kaygılarımı bir kenara bırakıp biraz bilgi vereyim filmin Amerikan versiyonu ile ilgili.Yönetmen koltuğunda Spike Lee var.Kendisini 25th Hour ve Malcolm X gibi ortalama üstü filmlerden tanıyoruz.Ancak bu denli ciddi bir iş için (Hollywood işi ciddiye almış gibi de görünmüyor ya) yeterli değil.Yine ortalama bir iş çıkaracak gibi duruyor.Başrol ise tam bir fiyasko.Yapımın orijinal versiyonundaki Dae-su'nun karşılığı olacak Joe Doucett karakterini Josh Brolin canlandıracak.Kendisini hiç beğenmem hatta Gangster Squad'da daha yeni eleştirdim.Orta sınıf oyunculuğu ile filme katabileceği hiçbir şey yok bana göre.Daha ilk bakışta hüsran olacağı belli olan filmin tek umut veren yanı Samuel L. Jackson'un oyuncu kadrosunda olması.

ABD'de Ekim 2013 tarihinde vizyona girmesi planlanan filmi hiç de merakla beklemiyorum.İptal olması en büyük dileğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder