3 Mart 2012 Cumartesi

2 MİM BİR ARADA

Sürekli takip ettiğim sevgili blog yazarları sağ olsun beni mimlemişler yine.Geçen haftadan beri 2 tane mimim birikti.Şimdi hızlıca bunlara cevap vereyim.


EN SEVDİKLERİM MİMİ


Sevgili ofelya mimlemiş beni bu konuda.Bazı sorulara cevap veriyoruz.Biz de bakalım neler varmış.




En sevdiğin şeyler nelerdir,nelerden hoşlanırsın?

Tabi ki en başta sinema.Tam bir sinema aşığı olduğumu zaten bilmeyen yok.Dünya üzerinde beni bu sanat dalı kadar mutlu eden şey çok az.Sadece film izlemekle değil inceleme yapmak,fikir yazmak,oyuncu biyografileri ve sinema tarihi gibi konularla da çok ilgiliyim.Onların yeri ayrı.Bunun dışında yazmak en büyük tutkularımdan biri.Okumayı ve yazmayı söktüğümden beri yaşıtlarımın aklına gelmeyecek şekillerde yazmaya başlamış biriyim.İlk okul 2. sınıfta küçük öyküler ve çizgi romanlarla başlamıştım yazmaya.Şu anda ise bitirmeye çalıştığım romanlarım ve projelerim var.Kendimi bildim bileli yazıyorum.Blog dünyasına geç düştüm ancak daha başlamadım bile diyebilirim.

Fantastik dünyalara aşık biriyim.Fantastik edebiyat ve masaüstü rol yapma oyunları ile çok ilgiliyim.Özellikle Dragonlance (Ejderha Mızrağı) kitaplarının fanatik okuyucularındanım.Fantastik edebiyat dalında 3 kitaplık 2 seri yazmaktayım şuan.

Grafik tasarıma ilgim çok büyük.Photoshop'un yanında bazı çizim ve baskı programlarını kullanıyorum.Zamanımın bir bölümünü bunlarla ilgilenerek geçiriyorum.Onun dışında bilgisayar oyunları ve müzik vazgeçilmezlerim.İyi bir kulağa sahip olduğumu düşünüyorum.Arada söz yazıp,beste yapıyorum kendi çapımda.50’nin üzerinde böyle çalışmam var.

Kısaca bunlar deyip geçelim.

Bilgisayarda vaktini neler yaparak geçirirsin?

Yukarıda dediğim gibi photoshop ve çizim programlarıyla çok vakit geçiriyorum.Onun dışında oyun oynamak,film izlemek,internette dolaşıp araştırma yapmak sevdiğim şeyler.Şu sıralar ise en çok bloglarımda vakit geçirmekteyim.

En sevdiğin filmler nelerdir,izlediğin veya hafızanda kalan,kesinlikle izleyin dediğiniz filmler?

İlk önce şuradan en beğendiğim 10 filmi bir okutayım size.Bunlar arasında The Prestige’in yeri bende bambaşka.Hiçbir yapımın onun yerini alacağını sanmıyorum.Daha iyisini izlemem olanaksız gibi.Olursa da ancak Nolan başarır bunu.

Sevdiğim filmleri toptan yazarsak:The Prestige,The Dark Knight,Batman Begins,V For Vendetta,Inception,Oldboy,Schindler’s List,Donnie Darko,Fight Club,Rocky,Usual Suspects,12 Angry Men,Memento,The Machinist,Eternal Sunshine of the Spotless Mind,L.A. Confidential,Black Swan,Scarface,The Godfather,Forrest Gump,Starwars serileri,The Last Samurai,Léon,Temmuz’da,Training Day,3:10 to Yuma,Revolutionary Road,Slumdog Millionaire,The Shawshank Redemption,The Blair Witch Project,American Psycho,A Beautiful Mind,The Departed,The Italian Job,Blood Diamond,A Clockwork Orange,Seven Pounds,The Count of Monte Cristo,Equilibrium,Harsh Times,Rosemary’s Baby,The Social Network,The Thirteenth Floor,Amores Perros,American History X,Cidade de Deus,Inglourious Basterds,Spy Game,Ah Nerede,11:14,Cloverfield,Babel,City of Angels,Saw,The Hangover,The Mask,Identity,500 Days of Summer

Şu sıralar almak istediğiniz şeylerin listesini yapsanız bunlar neler olur?

Bu aralar almak istediklerim hep teknolojik.Bir adet Macbook Pro düşünüyorum ama zor bir ihtimal şu an.Masaüstü bilgisayarımı da yenilemem gerekiyor.Ipad alma vakti de geldi ayrıca.

Heh bir de yaza İspanya vizesi ile Barselona’ya uçak bileti lazım.

Şu sıralar en çok dinlediğiniz şarkılar? 3 tane.

1.Maroon 5 ft. Christina Aguilera – Moves Like Jagger
2.Lady Gaga – Marry the Night
3.Mizuki Nana – Wild Eyes (Özlemişim uzun süredir)


Bu konuda mimlenecek kimse kalmamıştır herhalde.İsteyen kendini mimlenmiş sayabilir:)



5 SORULUK MİM





Burada yine ofelya ve biricit tarafından mimlenmişim.5 tane soru geliyor karşıma,ben de cevaplıyorum.


1-Hayatınız filme çekilse adı ne olurdu ve soundtrackinde hangi şarkılar yer alırdı?

İsim zor bir soru.Gerçek hayatta dolaşmaktansa kendi yarattığım hayal dünyasında olmayı sevdiğim için “Hayallerin Peşinde” olabilir mesela.Revolutionary Road filmini de bu isimle gösterime sokmuşlardı Türkiye’de.O filmle benzerlikler taşımıyor değil.

Soundtrack listesine bakarsak hem hareketli ve gaz,hem de duygusal şarkılar var:

Fort Minor – Remember the Name
Doves – The Man Who Told Everything
Uh Huh Her – Dreamer
Within Temptation – Aquarius
Within Temptation – What Have You Done ?
Philippe Sarde – Martini Dry
Safura – Drip Drop
Celldweller – Frozen
Evanescence – Whisper
Evanescence – Haunted

2-Bir şeyleri değiştirme gücünüz olsa, neyi ya da neleri değiştirirdiniz?

Kesinlikle mezun olduğum üniversiteyi ve bölümü değiştirirdim.Asla fen bölümü seçip mühendis olmazdım.Sosyal seçip Sinema ve Televizyon ya da Reklamcılık okurdum.Hep içimde kalacak.

3-Sizi en çok etkileyen sinema sahnesi ya da sahneleri?

Bu soruyu sevdim.Hemen cevaplayalım.


The Prestige – Bu insanüstü filmin istisnasız her sahnesi.Hepsi ustaca hazırlanmış ve çekilmiş.

Schindler’s List – Filmin sonunda Oscar Schindler’in muhteşem ağlama ve isyan sahnesi.

The Dark Knight – Rachel’ın Joker’e tekme atmasının ve Joker’in ona “İçinde şiddet var.Bunu sevdim.” demesinin ardından Batman’in aniden arkadan çıkıp “O zaman bana aşık olacaksın” diyerek lafı koyduğu sahne.



Oldboy – Dae-su’nun Woo-jin’e yalvarıp kendi dilini kestiği sahne.

American Psycho – Patrick Bateman’in cinayet işledikten sonra yüzüne sıçramış kanla delirmiş gibi güldüğü sahne.

The Shining – Jack Nicholson’un banyo kapısını baltayla deldikten sonra başını delikten içeri sokup güldüğü sahne.

Troy – Achilles’i canlandıran Brad Pitt’in,kuzeninin öldüğünü anladığı andaki muhteşem oyunculuğu ve bu oyunculuğun bulunduğu sahne.

Fight Club – Edward Norton’un Brad Pitt’e minibüsün yanında ateş ettiği sahne ve bar dışındaki ilk kavga sahnesi.

The Godfather – Marlon Brando’nun konuştuğu her sahne.

Star Wars- Episode 5’de Luke düşmemek için tutunurken Darth Vader’ın elini uzatıp onu ikna etmeye çalıştığı sahne.Episode 1’deki Darth Maul,Obi-Wan ve Qui-Gon’un dövüş sahnesi.Episode 3’de Anakin ve Obi-Wan arasında geçen dövüş sonrası diyalog sahnesi.

Equilibrium – Ellerde silah varken yapılan tai-chi yakın dövüş sahnesi.Görülebilecek en güzel dövüş sahnesidir.

V For Vendetta – Filmin başında V’nin sadece “v” harflerinden oluşan kelimeler kullanarak kendini tanıttığı ve Natalie Portman ile dans ettiği sahneler.


4-Yaşadığın şehir bir günlüğüne yalnızca sana tahsis edilmiş, senden başka hiç kimse yok. Ne yaparsın?

İstanbul’da yaşıyorum ve burada en çok yapmak istediğim şey bir helikopterle tüm şehrin üzerinde süzülmek.Filmlerde arada sırada rastladığımız şahane manzaralı sahneleri bir de gerçek olarak tecrübe etmek isterdim.

5-Şu sıralar ilgiyle takip ettiğiniz diziler?

Başta Game of Thrones.Televizyonların gördüğü en kaliteli dizi.Yeni sezona bir ay kaldı.Heyecan içinde bekliyoruz.

True Blood – Hastasıyız.5. sezonu bekliyoruz.

One Tree Hill – Neredeyse birlikte büyüdüğüm dizi dokuzuncu ve son sezonuyla bu yıl noktalanıyor.Bir yıldız daha kayacak.Üzgünüz.

Gossip Girl – Takibe devam ettiklerimizden.

Spartacus – Andy Whitfield’ın ölümünden sonra eski tadı vermese de takip ediyorum.

Alcatraz – Beklediğimi bulamasam da başladım diye takip ediyorum.

Fringe – Artık bıraktım.

Kuzey Güney – İzlediğim tek Türk dizisi.Son derece başarılı.Çarşamba günleri iptalim.

Bununla ilgili birkaç kişiyi mimleyebilirim belki.




Mimlerimiz sona erdi.Hep beraber dağılabiliriz.

9 yorum:

  1. Mim için teşekkür ederim, aynen senin gibi benimkilerde birikti ama yazmayı şu sıra erteliyorum. zamansızlıktan üretmedim bayadır ve okuyamadım kimseyi, fırsatım olursa mimlere geçeceğim...

    bir de her ne kadar yanlış bölümle yolun çizilmişse de kendine, yapmak istediklerine bir şans daha ver. sertifika progları kurslar, y.lisans vb. elbette zamanın, fırsatın varsa. pes etme. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merakla bekliyorum mim cevaplarını onu söyleyeyim baştan:)

      Şu an yapamadıklarıma zaman ayırmaya çalışıyorum.Yönetmenlik ve senaristlik kursu buldum,belki oraya gideceğim.Bakalım kısmet.Bir şey olsun diye değil,en azından kendimi tatmin ederim:)

      Sil
  2. Cevaplara bayıldım :)) Film ve müzik zevkin çok güzel :))
    Sinema ve televizyon okumamana şaşırdım doğrusu :))
    Helikopterle şehri gezme fikri süpermiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim böyle düşündüğün için.Senin gibi film ve müzik zevki yüksek birinden övgü gelmesi beni çok sevindirdi:)

      Maalesef çok istemiştim ama yönlendirile yönlendirile istediklerimizi yapamadık.Tekrar geri dönüp o bölümü okumak çok isterdim.

      İstanbul çok güzel olur havadan.Belki ileride böyle bir şansım olur:)

      Sil
  3. sinema ve tv benim de çoook okumak istediğim bir bölümdü yaa. ara sıra acaba okulu bıraksam da sinema tv mi okusam diye düşünürüm hala :)
    mim için teşekkür ederim :) birinciyi yapmıştım,diğerini de yapacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci bir bölüm okuyacak vaktin varsa bence kesinlike bundan sonrası için dene derim.

      Yazını da dört gözle bekliyorum:)

      Sil
  4. mimi cevapladığın ıcın tskkur ederım demekkı bıgun ünlü olacaksın artık tanımazsın bızı ımza almaya gelırız :) reklam okumadım dıye uzulme muhendıslerdende ıyı reklamcı olabılıyor sektorde kendını gosterdıkten sonra eğıtım deıl deneyım onemlı ;) sevgıler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında hiç ünlü olmak gibi bir niyetim yok,sadece yazdığım bazı şeyleri paylaşmak istiyorum insanlarla:)Romanlarımı inşallah bitireceğim bir gün:)

      Dediğin gibi reklam sektöründe tecrübe önemli onun içinde erken yaşta bu sektöre atılıp en dipten başlamak lazım.Bizden geçti artık 27 olacağım yakında.En baştan oradan başlayasaydım o zaman olabilirdi.

      Sil
  5. çok geç olsa da mimine karşılık verebildim profilime gelebilirsin :D

    YanıtlaSil